Θεμελιώδεις αρχές

...«δημοκρατικός σοσιαλισμός - αριστερός ευρωπαϊσμός - μεταρρυθμιστική στρατηγική –οικολογική εγρήγορση»...

27 Ιουνίου 2012

Συνάντηση Παπούλια - Κουβέλη για τη Σύνοδο Κορυφής


Συζητήθηκε το περιεχόμενο των όσων θα αναδείξει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας

 Το ζήτημα της ανάπτυξης ετέθη σε πρώτο πλάνο ως πλαίσιο διεκδίκησης για διέξοδο από την κρίση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, - και με το βλέμμα στις πληττόμενες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου - , κατά τη συζήτηση που είχαν, ενόψει της Συνόδου Κορυφής, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κ. Κάρολος Παπούλιας και ο πρόεδρος της ΔΗΜ. ΑΡ., κ. Φώτης Κουβέλης.

Η συνάντησή τους, η οποία διήρκεσε 25 λεπτά, το μεσημέρι της Τετάρτης (27.6.2012), εξέπεμψε «σήμα» εθνικής ενότητας και αρραγούς εθνικού μετώπου, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά από το ηγετικό επιτελείο της ΔΗΜΑΡ.

Ο κ. Κουβέλης εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο κ. Παπούλιας θα εκπροσωπήσει επάξια την Ελλάδα στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ. Ως κρίσιμη παράμετρος ετέθη το γεγονός ότι η ύφεση αποτελεί πρόβλημα που δεν «ακουμπά» μόνο την Ελλάδα και άλλες χώρες του Νότου, αλλά συνολικά την Ευρώπη. Έτσι, κατά τη συζήτηση, υπήρξαν αναφορές στις αναπτυξιακές δυνατότητες ως εργαλείο για οικονομική ανάκαμψη, στο θέμα της επιμήκυνσης του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής και στο ζήτημα της ανάγκης μέτρων ανακούφισης στα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα.

Αμέσως μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Παπούλια, ο πρόεδρος της ΔΗΜ. ΑΡ., κ. Κουβέλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Είχαμε συνεργασία με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ενόψει της συμμετοχής του στην Σύνοδο Κορυφής, όπου θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα.

Ανταλλάξαμε απόψεις και διαμορφώσαμε το περιεχόμενο των όσων ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα αναδείξει στη Σύνοδο Κορυφής.

Είναι μια ενδιαφέρουσα Σύνοδος, εξαιρετικά σημαντική και κρίσιμη και οι απόψεις της Ελλάδας πρέπει να διατυπωθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και είμαι βέβαιος πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα το πράξει.

Η Ευρώπη βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε μια εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση με την έννοια ότι η ύφεση δεν είναι μόνο πρόβλημα των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου, ότι η απουσία ανάπτυξης δεν είναι μόνο ζήτημα που απασχολεί την Ελλάδα και τις άλλες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, αλλά γίνεται συνολικότερο, γενικότερο πρόβλημα ολόκληρης της Ευρώπης.

Κατά συνέπεια η ένταξη στην οικονομική διακυβέρνηση του μεγέθους της ανάπτυξης, ιδιαίτερα για τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου είναι μια σημαντική διεκδίκηση, όσο βέβαια και η χρονική επιμήκυνση της δημοσιονομικής προσαρμογής, προκειμένου να εξασφαλιστούν εκείνες οι ρυθμίσεις που είναι δυνατόν να ανακουφίζουν την ελληνική κοινωνία, με το δεδομένο ότι τα μέτρα τα οποία έχουν επιβληθεί, στη βάση του μνημονίου, δεν είναι μόνο αδυσώπητα, αλλά είναι και αναποτελεσματικά.
Στη Σύνοδο Κορυφής είμαι βέβαιος ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα μιλήσει και θα αναδείξει όλα αυτά τα ζητήματα».

http://www.tovima.gr

24 Ιουνίου 2012

Φωτης Κουβελης: "Γιατι η ΔΗΜΑΡ συμμετεχει στη κυβερνηση"

Τον ρόλο του υπερασπιστή των φιλολαϊκών μέτρων που έχουν ενταχθεί στο κείμενο προγραμματικής σύγκλισης με τα υπόλοιπα κόμματα διεκδικεί η ΔΗΜΑΡ, όπως εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος του κόμματος, Φώτης Κουβέλης. Σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης, ο Φ. Κουβέλης εξηγεί ότι η ΔΗΜΑΡ προσέρχεται στο κυβερνητικό σχήμα μαχητικά για να στηρίξει το έργο της κυβέρνησης και υπόσχεται συνεπή παρακολούθηση της εφαρμογής των συμφωνηθέντων.

Μπήκα για να υπερασπιστώ φιλολαϊκά μέτρα
Εξηγεί γιατί θα ψηφίσει η ΔΗΜΑΡ ενδεχόμενη πρόταση για αλλαγή του εκλογικού νόμου σε απλή αναλογική παρά το γεγονός ότι δεν συμφώνησαν τα κόμματα της κυβερνητικής συνεργασίας και περιγράφει την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην Ευρώπη που αναμένει να ευνοήσουν τη διαπραγματευτική ικανότητα της Ελλάδας.
Η εικόνα της κυβέρνησης, κ. πρόεδρε, εμφανίζεται με έντονο χρώμα μπλε. Φαίνεται ότι είναι μια κυβέρνηση της ΝΔ στην οποία συμμετέχουν και κάποιοι συνεργαζόμενοι.
Είναι γεγονός ότι τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου στη μεγάλη τους πλειονότητα ανήκουν στη ΝΔ. Αυτό βεβαίως έχει την εξήγησή του. Από τη στιγμή που η ΔΗΜΑΡ επέλεξε να μη συμμετέχει με κεντρικά πολιτικά στελέχη -την ίδια απόφαση είχε πάρει και το ΠΑΣΟΚ-, επόμενο ήταν η πλειονότητα των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου να ανήκουν στον χώρο της ΝΔ.
Μπήκα για να υπερασπιστώ φιλολαϊκά μέτρα
Βέβαια, το χαρακτηριστικό του κυβερνητικού σχήματος είναι ότι επίσης στον μεγαλύτερο βαθμό είναι νέα πρόσωπα - όχι ότι δεν υπάρχουν και πρόσωπα που ανήκουν στο παλαιότερο πολιτικό προσωπικό και κατείχαν στο παρελθόν κυβερνητικές θέσεις επί ΝΔ, αλλά ένας πολύ μεγάλος αριθμός ανήκουν στη νεότερη γενιά πολιτικών.
Αυτή όμως η κυβέρνηση, κυβέρνηση εθνικής ευθύνης, όπως την έχω ονομάσει, στηρίζεται σε μία συγκεκριμένη προγραμματική συμφωνία. Αυτό είναι το βασικό χαρακτηριστικό. Αυτό που διεκδικούμε επίμονα και συστηματικά είναι τα όσα προγραμματικά έχουν συμφωνηθεί να καταγραφούν με ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, με θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.
Κάνοντας μια δεύτερη σκέψη, κ. πρόεδρε, δεν θα επιθυμούσατε να συμμετέχουν στην κυβέρνηση από τη ΔΗΜΑΡ κεντρικά στελέχη του κόμματος; Δίνεται η αίσθηση ότι η ΔΗΜΑΡ με το ένα πόδι βρίσκεται μέσα στην κυβέρνηση και με το άλλο είναι εκτός κυβερνητικού σχήματος.
Η λογική μας δεν είναι «ένα πόδι μέσα στην κυβέρνηση και ένα πόδι έξω». Επιμένω ότι το κυρίαρχο στοιχείο είναι η προγραμματική σύγκλιση της κυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε συμφωνήσει ότι η κυβέρνηση δεν θα αποτελείται από κομματικά φέουδα. Θα λειτουργεί ενιαία και με διαφάνεια, ενώ η στελέχωση του κρατικού μηχανισμού θα γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια.
Συμφωνήσαμε ότι η κυβέρνηση θα στηρίζεται στην ευελιξία, έτσι ώστε οι επιμέρους διαφωνίες που μπορεί να υπάρξουν να μην αναστέλλουν το έργο της ούτε τη συναίνεση που είναι απαραίτητη για το έργο της κυβέρνησης.
Θα ξανακαλέσετε τους υπόλοιπους αρχηγούς των κομμάτων να συμμετάσχουν στην ομάδα διαπραγμάτευσης που θα μεταβεί στις Βρυξέλλες την ερχόμενη εβδομάδα;
Η πρόσκλησή μου είναι πάντα ανοιχτή και νομίζω ότι είναι και πρόσκληση των άλλων πολιτικών αρχηγών, διότι εδώ διεκδικούμε τη διαπραγμάτευση για τη χώρα και την κοινωνία. Πρόκειται για μια υπόθεση εθνικού χαρακτήρα.
Το έχω πει προεκλογικά, το λέω και τώρα: όπου χρειάζεται η Ελλάδα να είναι παρούσα, δεν πρέπει να είναι μόνο με την κυβέρνηση, αλλά με όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Είναι ευθύνη των άλλων πολιτικών αρχηγών πώς αντιμετωπίζουν την πρόσκληση.
Οι 7 θέσεις που παρουσιάσατε ως σχέδιο άμεσης διακυβέρνησης έχουν περιληφθεί στο κείμενο προγραμματικής συμφωνίας;
Σχεδόν στο σύνολό τους. Οι 7 θέσεις του σχεδίου άμεσης διακυβέρνησης της χώρας που παρουσίασε η ΔΗΜΑΡ προεκλογικά δεν ήταν περίληψη του προγράμματος του κόμματος. Ηταν 7 θέσεις που θα μπορούσαν και μπόρεσαν τελικά να αποτελέσουν κοινό πολιτικό τόπο. Γι' αυτό και μιλάμε για προγραμματική σύγκλιση και προγραμματική συμφωνία.
Υπάρχει κάποιο σημείο που είχατε συμπεριλάβει στην πρότασή σας και δεν υπήρξε τελικά σύγκλιση με τα άλλα κόμματα;
Δεν υπήρξε συμφωνία στην αλλαγή του εκλογικού νόμου. Εμείς προτείναμε την καθιέρωση της απλής αναλογικής. Βέβαια οι άλλες πολιτικές δυνάμεις μιλάνε για την ανάγκη του εξορθολογισμού του εκλογικού συστήματος, τη μεγαλύτερη αναλογικότητα του εκλογικού νόμου για την αναμόρφωση του απαράδεκτου μπόνους των 50 εδρών. Το αφήσαμε εκτός προγραμματικής συμφωνίας.
Η ΔΗΜΑΡ διατηρεί στο ακέραιο το δικαίωμα να το επαναφέρει μέσα στη Βουλή. Ολα τα άλλα αποτέλεσαν μέρος της προγραμματικής συμφωνίας, όπως η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Εχετε τη βούληση μαζί με τους κυβερνητικούς εταίρους να προωθήσετε μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα, όπως για παράδειγμα στη δημόσια διοίκηση;
Αναμφισβήτητα. Η χώρα πρέπει να μεταρρυθμιστεί. Δεν είναι όμως μεταρρύθμιση να πετσοκόβεις τους κατώτερους μισθούς και να συμπαρασύρονται οι αμοιβές προς τα κάτω.
Εάν το ΚΚΕ ή ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέσουν πρόταση νόμου για την καθιέρωση της απλής αναλογικής, τι προτίθεστε να πράξετε;
Θα ψηφίσουμε υπέρ της απλής αναλογικής. Δεν δεσμευόμαστε από την προγραμματική συμφωνία να μην καταθέσουμε και δική μας αυτοτελή πρόταση. Δεν έχω βεβαιότητα ποια άλλα κόμματα θα καταθέσουν πρόταση για απλή αναλογική, κυρίως σε σχέση με την κατάργηση του μπόνους.
Η ΔΗΜΑΡ με ποιον τρόπο θα εγγυηθεί εντός της κυβέρνησης την εφαρμογή του προγράμματος και κυρίως των μέτρων κοινωνικής προστασίας;
Με τη συνεχή διεκδικητική παρουσία μας στην άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής. Προσερχόμαστε ως μαχητές της επιτυχίας του κυβερνητικού έργου και όχι αναμένοντας την αποτυχία. Διεκδικούμε την επιτυχία της κυβέρνησης στη βάση του συμφωνημένου προγράμματος, γιατί θα είναι επιτυχία της κοινωνίας και της χώρας συνολικότερα.
Σε περίπτωση που η ΕΕ και η τρόικα επιμείνουν στις απολύσεις, τι προτίθεστε να πράξετε;
Υπάρχουν οργανισμοί που πρέπει να συγχωνευτούν ή να καταργηθούν. Το πλεονάζον προσωπικό δεν πρέπει να απολυθεί αλλά να μεταταγεί σε άλλες θέσεις, όπου μπορεί να αξιοποιηθεί.
Δεν συμφωνούμε με τις απολύσεις. Ενα νέο κύμα ανέργων θα είναι βαρύτατο πλήγμα για την κοινωνία. Η εφεδρεία όπως εφαρμόστηκε ήταν ένα φιάσκο, που αποδυνάμωσε το Δημόσιο από άξια και ικανά στελέχη και δεν είχε κανένα οικονομικό αποτέλεσμα.
Τι πρέπει να περιμένουν οι πολίτες από τη συμμετοχή της ΔΗΜΑΡ στην κυβέρνηση;
Τη συνέπεια στην εφαρμογή των όσων έχουμε συμφωνήσει. Θα υπερασπιστούμε τα φιλολαϊκά μέτρα που διεκδικήσαμε να ενταχθούν στο πρόγραμμα της κυβέρνησης. Εκεί θα είμαστε αμετακίνητοι, θα είμαστε διαρκώς παρόντες προκειμένου να έχουμε την υλοποίηση των συμφωνηθέντων.
Τώρα που συνεργάζεστε με τον κ. Βενιζέλο στην κυβέρνηση, βλέπετε πιθανό το ενδεχόμενο να ενώσετε τις κομματικές σας δυνάμεις στο μέλλον για τον σχηματισμό ενός κόμματος της Κεντροαριστεράς;
Οχι. Η Κεντροαριστερά είναι μια φθαρμένη έννοια. Η συγκρότηση του χώρου του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού, ο τρίτος πόλος της πολιτικής σκηνής, θα πρέπει να γίνει με πρωτογενή κοινωνικά στοιχεία και όχι με συμφωνίες κορυφής. Η ΔΗΜΑΡ μπορεί να γίνει το πολιτικό σπίτι δυνάμεων του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού, των σοσιαλιστών, των μεταρρυθμιστών, των προοδευτικών πολιτών, των κινημάτων, της πολιτικής οικολογίας.
Επαναλαμβάνω, σε αυτή την κατεύθυνση, την πρόσκληση που είχα απευθύνει στους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ να έρθουν στις γραμμές της Δημοκρατικής Αριστεράς για να διαμορφώσουμε τη μεγάλη συλλογικότητα του χώρου του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού.
Τι έχετε να απαντήσετε σε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγραψαν «ντροπή στη ΔΗΜΑΡ για την επιλογή της να μπει στην κυβέρνηση»;
Ο καθείς και τα όπλα του. Οχι μόνο δεν αισθανόμαστε ντροπή, αλλά αισθανόμαστε ότι έχουμε κρατήσει υπεύθυνη στάση για τη χώρα και την κοινωνία. Οποιος επιλέγει τα έδρανα της αντιπολίτευσης και την άνεση της μη συμμετοχής, είναι εκτεθειμένος απέναντι στις μεγάλες ώρες ευθύνης για τις δύσκολες στιγμές που περνά η Ελλάδα.
 
ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ

Θα κάνουμε σκληρή διαπραγμάτευση για σταδιακή αποδέσμευση από το Μνημόνιο
  • Η Γαλλία αλλά και άλλες χώρες αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορεί να κινηθεί η ευρωπαϊκή πολιτική στην πορεία για την οποία επιμένει η κ. Μέρκελ
Σε περίπτωση που οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν δεχτούν ένα μεγάλο μέρος των κυβερνητικών προτάσεων, ποια θα είναι η στάση της ΔΗΜΑΡ; Θα αποχωρήσετε από το κυβερνητικό σχήμα;
Με την Ευρώπη πρόκειται να προχωρήσουμε σε μία σκληρή διαπραγμάτευση. Διεκδικούμε την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ και ταυτόχρονα τη σταδιακή αποδέσμευση από το Μνημόνιο. Στην Ευρώπη αλλάζουν οι πολιτικοί συσχετισμοί αναφορικά με την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους στην Ελλάδα και στον ευρωπαϊκό Νότο. Η ίδια η πραγματικότητα επιβάλλει την αλλαγή της ευρωπαϊκής πολιτικής για την οικονομική διακυβέρνηση με στόχο να προωθηθεί πλέον η ανάπτυξη.
Η απουσία της ανάπτυξης δεν απειλεί μόνο τις χώρες του Νότου, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη. Οι εταίροι μας οφείλουν να αντιληφθούν -και το αντιλαμβάνονται σε σημαντικό βαθμό- ότι στον βαθμό που η ευρωπαϊκή πορεία δεν αποκτά συνεκτικά στοιχεία και κοινή οικονομική διακυβέρνηση, τότε θα είναι μία Ευρώπη που θα δημιουργεί φυγόκεντρες τάσεις.
Με δεδομένη την κρίση που διέρχεται η Eυρωζώνη, η προσπάθεια οικονομικής και πολιτικής ενοποίησης της ΕΕ δεν θα πραγματοποιηθεί με τους όρους της ισχυρότερης ευρωπαϊκής οικονομικής δύναμης που είναι η Γερμανία; Οδεύουμε προς μία γερμανική Ευρώπη τελικά;
Και η Γαλλία αλλά και άλλες χώρες αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορεί να κινηθεί η ευρωπαϊκή πολιτική στην πορεία για την οποία επιμένει η κ. Μέρκελ. Αυτή την αντίληψη δεν την έχουν μόνο εκτός Γερμανίας αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. Η πολιτική της Aνγκελα Μέρκελ ηττάται στη Γερμανία.
Θα επιμείνω κε πρόεδρε, σε περίπτωση που αθετηθούν οι συμφωνίες που έχετε πραγματοποιήσει για την προγραμματική συμφωνία, τι θα κάνετε;
Εάν η συμφωνία δεν τηρηθεί τότε η συνοχή δεν θα υπάρχει. Η ΔΗΜΑΡ όμως και γω προσωπικά προσερχόμαστε για να στηρίξουμε το έργο της κυβέρνησης. Γιατί ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για τη χώρα.
Η κυβέρνηση συνεργασίας δεν ήταν αυτοσκοπός μας. Ηταν η ανάγκη της χώρας. Διαφορετικά θα επιλέγαμε την «άνεση» της αντιπολίτευσης. Αντίθετα, το ποσοστό που μας έδωσε ο λαός το μετατρέπουμε σε ακόμα μεγαλύτερη δύναμη.
Πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να περπατήσει σε δρόμους προκοπής και ανάτασης και να βγει από τα αδιέξοδα που έχει περιέλθει.
Για την επίτευξη των στόχων
Εχω προτείνει διαρκή έλεγχο του κυβερνητικού έργου
Μέχρι σήμερα ελάχιστες εξαγγελίες περί αξιοκρατίας έχουν γίνει πράξη. Σας θυμίζω την προσπάθεια να επιλεγούν γενικοί γραμματείς από την πρώτη κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου με την αποστολή βιογραφικών. Υπήρχαν σημαντικές καθυστερήσεις στην επιλογή των γραμματέων, με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί το κράτος. Πρακτικά πώς θα εφαρμοστεί η αρχή της αξιοκρατίας στην επιλογή των στελεχών του κρατικού μηχανισμού;
Η ίδια η κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα δεν αφήνει περιθώρια για επιστροφή σε επιλογές και μεθόδους του παρελθόντος. Η συνεχής παρακολούθηση του έργου της κυβέρνησης από τους τρεις αρχηγούς των κομμάτων αποτελεί μια εγγύηση για την επίτευξη του επιθυμητού πολιτικού αποτελέσματος. Εχω προτείνει επίσης, και νομίζω ότι η πρότασή μου θα γίνει αποδεκτή, να υπάρχει διαρκής έλεγχος του κυβερνητικού προγράμματος όχι μόνο ως προς τους στόχους αλλά και ως προς τις εφαρμοζόμενες πολιτικές.
Στην πρότασή σας περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός οργάνου που θα παρακολουθεί το πολιτικό έργο της κυβέρνησης;
Η επιτροπή διαπραγμάτευσης που εκπόνησε την εισήγηση για την προγραμματική σύγκληση να είναι μια επιτροπή παρακολούθησης του κυβερνητικού έργου, όχι με την έννοια της ποδηγέτησης ή ενός ελέγχου που μπορεί να δημιουργεί εμπλοκές, αλλά για την παρακολούθηση του αποτελέσματος που θέλουμε να έχουμε.
Θα συγκροτηθεί και μια διαπραγματευ-τική ομάδα στην οποία θα συμμετέχουν ο πρωθυπουργός και οι αρχηγοί των δύο κομμάτων μαζί με πρόσωπα που θα διαθέτουν και την εξειδικευμένη γνώση και τη συγκεκριμένη πολιτική ικανότητα, έτσι ώστε η διαπραγμάτευση με τους Ευρωπαίους εταίρους να έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ
nbtsitsas@pegasus.gr
Απο: ethnos.gr

23 Ιουνίου 2012

Τα σημεία της προγραμματικής σύγκλισης των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ

 
 
Προοίμιο

Η κυβέρνηση εθνικής ευθύνης που θα δημιουργηθεί με τη στήριξη των τριών κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες και χρονικό ορίζοντα όπως ορίζει το Σύνταγμα.
Στόχος της είναι να αντιμετωπίσει την κρίση, να ανοίξει το δρόμο της Ανάπτυξης και να αναθεωρήσει όρους της Δανειακής Σύμβασης (Μνημονίου), χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, ούτε την παραμονή της στο ευρώ. Και, ασφαλώς, χωρίς να αμφισβητήσει τους αυτονόητους στόχους μηδενισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος, ελέγχου του χρέους και εφαρμογής των διαρθρωτικών αλλαγών που έχει ανάγκη η χώρα.

Στόχος επίσης είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες για να βγει οριστικά η χώρα από την κρίση, καθώς κι από την ανάγκη εξάρτησης από δανειακές συμβάσεις στο μέλλον.
Η νέα κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης θα είναι όσο το δυνατόν πιο μικρή, λειτουργική και επιτελικού χαρακτήρα.

Δεν θα αποτελείται από «φέουδα» κομματικών επιρροών, θα λειτουργεί ενιαία, θα στηρίζεται στην διαφάνεια, στις προγραμματικές συμφωνίες των κομμάτων που την στηρίζουν και στη στελέχωση όλου του διοικητικού μηχανισμού με αξιοκρατικά κριτήρια.

Επίσης, θα στηρίζεται στην ευελιξία, ώστε επί μέρους διαφωνίες που μπορεί να υπάρξουν, να μην αναστέλλουν ούτε το έργο της ούτε τη συναίνεση που είναι απαραίτητη για τη συνέχιση του έργου της.

Τέλος, με πρωτοβουλία της νέας κυβέρνησης και του Προεδρείου της Βουλής, θα αλλάξει ο Κανονισμός Λειτουργίας της, ώστε να προσαρμοστεί η άσκηση νομοθετικού έργου και ο Κοινοβουλευτικός έλεγχος στις νέες συνθήκες των κυβερνήσεων συνεργασίας. Έτσι θα αναβαθμιστεί και ο ρόλος του Κοινοβουλίου.

Βάση της νέας κυβέρνησης συνεργασίας είναι η σύγκλιση απόψεων που υπήρξε και καταγράφηκε στα εξής ζητήματα, ευρύτερων κατευθύνσεων και άμεσης πολιτικής προτεραιότητας, χωρισμένα στα εξής κεφάλαια-κατηγορίες:
  • Ζητήματα αναθεώρησης όρων της Δανειακής σύμβασης.
  • Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο.
  • Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες
  • Συμφωνία για αλλαγές στο πολιτικό σύστημα της χώρας και στο κράτος.
  • Μέτρα για Ασφάλεια και Παράνομη μετανάστευση.
  • Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής.
Α. Ζητήματα για Αναθεώρηση δανειακής σύμβασης:

1. Παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια. Ο δημοσιονομικός στόχος για το τέλος της περιόδου προσαρμογής κατανέμεται σε περισσότερα οικονομικά έτη, για τη στήριξη της ζήτησης, της ανάπτυξης, της απασχόλησης. Έτσι, ο τελικός δημοσιονομικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί χωρίς επί πλέον περικοπή μισθών και συντάξεων ή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, αλλά με την περιστολή της σπατάλης και την στοχευμένη καταπολέμηση της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, καθώς και μέσα από τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

2. Η συλλογική αυτονομία και η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας επανέρχεται στο επίπεδο που προσδιορίζουν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με το οποίο το ύψος του μισθού στον ιδιωτικό τομέα συμφωνείται μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Αυτό περιλαμβάνει και την ρύθμιση του κατώτατου μισθού που προβλέπεται στη ρύθμιση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

3. Αποκατάσταση αδικιών (χαμηλοσυνταξιούχοι, πολυτεκνικά επιδόματα κλπ.) με άμεσα δημοσιονομικά ισοδύναμα.

4. Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων φορολογουμένων για φέτος, ώστε να μην ξεπερνούν το 25% του εισοδήματός τους (τα υπόλοιπα σε δύο ετήσιες δόσεις).

5. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας για ένα ακόμα χρόνο (1+1) από κοινοτικούς πόρους.

6. Επέκταση του επιδόματος ανεργίας και σε μη μισθωτούς (αυτο-απασχολούμενους, επιτηδευματίες κλπ.) που έχασαν τις δουλειές τους, εφ’ όσον πληρούν εισοδηματικά κριτήρια (επίσης από κοινοτικούς πόρους).

7. Σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους στα πλαίσια του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος με κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης, ιδιαίτερα για τους μισθωτούς (συμπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων έργου που υποκρύπτουν συμβάσεις εργασίας) και τους συνταξιούχους.

8. Μείωση των εξής φορολογικών συντελεστών:
  • ΦΠΑ για την εστίαση στην προηγούμενη κλίμακα.
  • ΦΠΑ για αγροτικά εφόδια, σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, ζωοτροφές, σε χαμηλά κλιμάκια.
9. Όχι απολύσεις στο δημόσιο.

10. Αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων και όλων των φόρων επί της Ακίνητης Περιουσίας με ενιαίο προοδευτικό φόρο.

11. Αγροτική Τράπεζα: Επανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανσή της. Διαφύλαξη του χαρτοφυλακίου υποθηκών αγροτικής γης.

Γενική επιδίωξη, όχι άλλες μειώσεις μισθών και συντάξεων, όχι άλλοι φόροι.

Β. Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο

1. Διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας με νέο αναπτυξιακό και παραγωγικό πρότυπο. Επανακαθορισμός των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων στους κρίσιμους και συμπληρωματικούς τομείς (αγροτική παραγωγή, τρόφιμα, μεταποίηση καινοτομία), αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων ( ενέργεια, τουρισμός, ορυκτός πλούτος, ναυτιλία). Ενίσχυση της Περιφερειακής διάστασης της ανάπτυξης και δημιουργία τοπικών συμφωνιών (με έμφαση στο τρίπτυχο ελληνικά προϊόντα- τουρισμός – πολιτισμός).

2. Αξιοποίηση κάθε επενδυτικού πόρου και δυνατότητας με την απελευθέρωση των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, την αποδέσμευση και αξιοποίηση (και όχι εκποίηση) της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (τίτλοι, χρήσεις γης συντελεστές δόμησης, μορφές χρηματοοικονομικής εκμετάλλευσης). Ο χωροταξικός σχεδιασμός θα εναρμονίζει τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Παράλληλα διεκδίκηση συμπληρωματικών αναπτυξιακών πόρων σε εφαρμογή των διακηρύξεων του Συμβουλίου της ΕΕ. Σύνδεση στρατηγικών παρεμβάσεων με τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας με υψηλό εισοδηματικό πολλαπλασιαστή.

3. Διεκδίκηση του μέγιστου δυνατού προϋπολογισμού για τη νέα ΚΑΠ και δίκαιη κατανομή πόρων προσανατολισμένη στην αγροτική παραγωγή με προτεραιότητα τη κτηνοτροφία και τα τρόφιμα.
  • Πρώτος στόχος η μετατροπή του αρνητικού ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών στον αγροτικό τομέα σε θετικό.
  • Αξιοποίηση του ρεύματος επιστροφής στην ύπαιθρο με παροχή κινήτρων, με παραχώρηση γης σε νέους αγρότες αλλά και ενεργούς αγρότες και συνεταιρισμούς
  • Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών και εγγυοδοτικών μέσων.
  • Ίδρυση Ταμείου Ενίσχυσης Αγροτών και αγροτικών επιχειρήσεων.
  • Παρεμβάσεις στο κύκλωμα εμπορίας και διακίνησης προϊόντων, με στόχο την προστασία του παραγωγού και του καταναλωτή.
  • Λειτουργία Δημοπρατηρίων, συμβατικών και ηλεκτρονικών κατά αυτοδιοικητική περιφέρεια.
  • Ενίσχυση της συμβολαιακής γεωργίας
  • Θέσπιση του «αγροτικού πετρελαίου» με τη δημιουργία κάρτας αγρότη.
  • Εκσυγχρονισμός και εξυγίανση των συνεταιρισμών.
4. Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
  • Ενεργοποίηση των Κοινοτικών Προγραμμάτων.
  • Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά μετά από την ανακεφαλαιοποιηση των τραπεζών με διάφορους πρόσφορους τρόπους: Ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχείρησης μέσω του Ενιαίου Ταμείου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του «εργαλείου ρευστότητας», της αποκλιμάκωση επιτοκίων χορηγήσεων κλπ.
  • Αναμόρφωση των κανόνων του «Τειρεσία», προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης.
  • Επίσπευση αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον επιχειρηματικό κόσμο. Εφαρμογή της αρχής συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο. Αναστολή κάθε προστίμου και διακανονισμός, όταν υπάρχει χρέος του Δημοσίου.
5. Αποκατάσταση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών ταμείων με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και πόρους δημόσιας περιουσίας. Εφαρμογή της χρηματοοικονομικής πρότασης που έχει γίνει δεκτή και από τους ομολογιούχους-φυσικά πρόσωπα και από το Λογιστήριο του κράτους.

6. Άμεση προτεραιότητα έχουν και πρόσθετα μέτρα κοινωνικής προστασίας για πολίτες και νοικοκυριά
  • Για όλους καθολική υγειονομική προστασία χωρίς προϋποθέσεις (ένσημα, χρόνος ασφάλισης)
  • Για τους ανέργους, ιδιαίτερα τους νέους, αξιοποίηση ειδικών προγραμμάτων κοινωνικής εργασίας (αυτεπιστασία Δήμων, προγράμματα κατάρτισης, θεσμοί κοινωνικής μέριμνας)
  • Για τους δανειολήπτες εφαρμογή της ρύθμισης ότι: «η δόση δεν ξεπερνά το 30% του μηνιαίου εισοδήματος», με την εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων. Επέκταση της ρύθμισης σε ατομικές μικρές επιχειρήσεις.
  • Για τα νοικοκυριά, καταπολέμηση της ακρίβειας με κάθε πρόσφορο μέτρο: σπάσιμο των καρτέλ, έλεγχος ενδο-ομιλικών συναλλαγών κλπ.
  • Για τα ΑΜΕΑ ενίσχυση επιδομάτων από κοινοτικούς πόρους. Ενοποίηση και εξορθολογισμός επιδομάτων-ουσιαστικός έλεγχος
Γ. Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες

1. Νέο Φορολογικό Σύστημα:
  • Με ευρεία συναίνεση και σταθερότητα για το επόμενα δέκα χρόνια.
  • Με θέσπιση περιουσιολογίου και «πόθεν έσχες».
  • Με δίκαιη και αναλογική κατανομή των φόρων
  • Με διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ταυτόχρονα με τη σταδιακή μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, πάταξη της φοροδιαφυγής και της παρα-οικονομίας.
  • Με μείωση των έμμεσων φόρων, συντελεστών ΦΠΑ κλπ.
  • Με οριστική κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αντικατάσταση τους από απλούς κανόνες απεικόνισης συναλλαγών.
2. Αποκρατικοποιήσεις: 
  • Διαδικασία αποκρατικοποιήσεων-εγγυήσεις διαφάνειας.
  • Σύνδεση με την ανάπτυξη και όχι μόνο με εισπρακτικούς στόχους.
  • Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τις ρυθμιστικές αρχές
  • Διατήρηση της κυριότητας του κράτους στα δίκτυα και αξιοποίηση του θεσμού των συμβάσεων παραχώρησης για βασικές υποδομές.
  • Επίσπευση με άμεσες ενέργειες, κυρίως των περιπτώσεων όπου η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα συνδέεται με επενδύσεις σε υποδομές και θέσεις εργασίας. Π.χ. λειτουργικό έργο ΟΣΕ.
3. Κατάργηση-συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και φορέων:
Στόχος να μη γίνουν απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας.

4. Δημόσια Υγεία:
Επείγοντα μέτρα για αποκατάσταση ομαλού εφοδιασμού νοσοκομείων και ασθενών σε φάρμακα, αποκατάσταση λειτουργίας ΕΟΠΥΥ. Ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Συνέχιση μείωσης της φαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης.

5. Άμεσα μέτρα καταπολέμησης σπατάλης και διαφθοράς (εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και διαχείρισης υλικού).

Δ1.Συμφωνία για αλλαγές-εξυγίανση στο πολιτικό σύστημα και αναδιοργάνωση του κράτους – δημόσιας διοίκησης.

Η ριζική αλλαγή του πολιτικού συστήματος και η αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την προώθηση ενός προγράμματος αλλαγών στη χώρα .

Προτεραιότητες είναι:
α) Εξυγίανση του πολιτικού συστήματος 
  • Ψήφιση νόμου για αναδρομικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων όσων διετέλεσαν αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ Υπουργείων, ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί, οι οποίοι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα από το 1974 μέχρι σήμερα. Ο νόμος να προβλέπει και να εξασφαλίζει διοικητικά την επιβολή ποινών και τη δήμευση περιουσιών για όσους τα περιουσιακά τους στοιχεία δεν δικαιολογούνται από τα νόμιμα εισοδήματά τους.
  • Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για ευθύνη υπουργών και υπαγωγή των περιπτώσεων οικονομικών εγκλημάτων υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του Δημοσίου και της καταπολέμησης του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
  • Κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας για τα θέματα που δεν έχουν σχέση με την πολιτική δραστηριότητα.
  • Υποστήριξη του έργου του βουλευτή χωρίς προνόμια και ατέλειες. Κατάργηση της αποζημίωσης για συμμετοχή στις επιτροπές της Βουλής.
  • Ορισμός πλαφόν στο συνολικό ποσό που λαμβάνουν από συνταξιοδοτικά ταμεία οι βουλευτές. Για τους νεοεισερχόμενους βουλευτές κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης και συνταξιοδότηση μόνον από τον ασφαλιστικό τους φορέα, όπως ο κάθε πολίτης, και εφόσον θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.
  • Επανεξέταση όρων και προϋποθέσεων για τη χρηματοδότηση των κομμάτων. Μείωση της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Πλήρης έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών από ανεξάρτητο θεσμικό όργανο.
  • Δραστικός περιορισμός του αριθμού των ειδικών συμβούλων και συνεργατών των υπουργών, Γενικών Γραμματέων και βουλευτών.
  • Δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει τα ζητήματα των ΜΜΕ και τις αδειοδοτήσεις. Δημόσια τηλεόραση ανεξάρτητη, που θα ελέγχεται και θα λογοδοτεί στην Επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, η οποία θα διορίζει και τα εκτελεστικά όργανα της διοίκησής της. Διαφανής οικονομική διαχείριση και εξασφάλιση της διάθεσης τυχόν πλεονασμάτων από τις χρήσεις στην παραγωγή ελληνικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.
  • Μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη: Βελτιώσεις για ταχύτερη απονομή. Εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. Κωδικοποίηση του δικαίου. Απεμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας από την επιλογή ηγεσίας της Δικαιοσύνης και κατοχύρωση του Αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων.
  • Συνολική στρατηγική για χτύπημα γραφειοκρατίας
  • Συνολική στρατηγική για χτύπημα φοροδιαφυγής.
  • Συνολική στρατηγική για την Ενέργεια και τη διαχείριση Υδάτινων πόρων (ρυθμιστικό πλαίσιο, ρυθμιστικές αρχές και μακροχρόνιος προγραμματισμός)
β) Ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης
  • Αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας Κυβέρνησης και υπουργείων: Κεντρικός διυπουργικός συντονισμός των καθημερινών οριζόντιων αποφάσεων. Ενίσχυση της επιτελικότητας, του συντονισμού και του ελέγχου της εφαρμογής δημοσίων πολιτικών.
  • Ενίσχυση της αυτοτέλειας της δημόσιας διοίκησης από τις πολιτικές αλλαγές: Δραστική μείωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και ορισμός γενικών διευθυντών με 5ετή θητεία και μισθό ίσο με του Γενικού γραμματέα.
  • Περιορισμός της πολυνομίας και εξάλειψη της σύγκρουσης νομοθετημάτων. Πάταξη της διαφθοράς μέσω της ενίσχυσης πρακτικών διαφάνειας και νομοθέτησης νέου αυστηρότερου πειθαρχικού δίκαιου και κυρίως εφαρμογή του στην πράξη.
  • Αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες προαγωγής. Διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης υπηρεσιών και προσωπικού. Θεσμοθέτηση της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Σύνδεση του προϋπολογισμού που δίδεται σε κάθε δημόσια υπηρεσία με τους στόχους και την απόδοση.
  • Οργανωτικός και τεχνολογικός εκσυγχρονισμός.
Δ2. Για Παράνομη μετανάστευση και Ασφάλεια:

1.Αναβάθμιση φύλαξης συνόρων.
2. Αναβάθμιση αρμοδιοτήτων-δικαιοδοσιών FRONTEX
3. Πρωτοβουλία σε Ευρώπη (και με πυρήνα τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου) για αλλαγή Συμφωνίας Δουβλίνου-ΙΙ και κοινή πολιτική επαναπατρισμού.
4. Διασπορά των παράνομων μεταναστών σε κέντρα φιλοξενίας ως τον επαναπατρισμό τους.
5. Επιτάχυνση εξέτασης των αιτήσεων ασύλου.
6. Προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για απόδοση Ιθαγένειας σε συνδυασμό με τις σύγχρονες εξελίξεις και σε αντιστοίχηση με τα ισχύοντα σε ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια προβλήματα (Ευρωπαϊκός Νότος).
7. Επιλογή υψίστης κυβερνητικής προτεραιότητας η ασφάλεια του πολίτη. Με τις απαραίτητες προσαρμογές νομικού, επιχειρησιακού και σωφρονιστικού πλαισίου, ώστε να ελεγχθεί η εγκληματικότητα και να σταματήσει η ατιμωρησία. Βασική αρχή η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, αλλά και η πεποίθηση ότι η ίδια η Ασφάλεια είναι κι αυτή ουσιώδες δικαίωμα των πολίτη και υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας. Μόνο έτσι θα ελεγχθούν και τα κρούσματα αυτοδικίας.

Ε. Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής


1. Συστηματική προετοιμασία για ανακήρυξη ΑΟΖ στα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου και της διεθνούς πρακτικής, ώστε να επισπευσθεί η εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου.
2. Ενεργός προώθηση κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής για όλα τα περιφερειακά ζητήματα του Ευρωπαϊκού Νότου.
3. Ενίσχυση όλων των παραδοσιακών συμμαχιών της Ελλάδας και αναζήτηση νέων περιφερειακών ερεισμάτων για την κατοχύρωση-προώθηση εθνικών συμφερόντων. Η ενεργός διπλωματία είναι απαραίτητη εν όψει και των εξελίξεων σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα παραδοσιακά επιδιώκει σχέσεις καλής γειτονιάς με όλο τον περίγυρό της.
4. Αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως σταθεροποιητικού παράγοντα στην περιοχή της.

Τελική παρατήρηση: Πέρα από την συναίνεση που σημειώθηκε σε όλα τα παραπάνω, υπάρχουν και ζητήματα στα οποία δεν προχώρησε ακόμα ο διάλογος. Στα ζητήματα αυτά και σε άλλα που θα προκύψουν στο μέλλον, θα συνεχιστεί η προσπάθεια συνεννόησης, ώστε η συναινετική βάση της νέας διακυβέρνησης να ενισχύεται συνεχώς.

20 Ιουνίου 2012

H ΔΗΜΑΡ δεν είναι καταφυγή οργισμένων. Είναι επιλογή προβληματισμένων.

του Κωστα Γιαννακιδη
Εντάξει, το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Δεν ψηφίστηκε για να είναι αντιπολίτευση, άρθρωσε πολιτικά επιχειρήματα πάνω στη γραμμή που θα ακολουθήσει και αυτή η κυβέρνηση. Γενικώς το ΠΑΣΟΚ είναι ειδική περίπτωση για πολλούς λόγους. Μπαίνει στην κυβέρνηση με ένα όνομα και θα βγει με άλλο-αυτά δεν συμβαίνουν συχνά, είναι σημεία ακραίων καιρών. Όμως η Δημοκρατική Αριστερά δικαιούται μια πιο προσεκτική ματιά.

Η ενστικτώδης πολιτική αντίδραση θα υπαγόρευε ασφαλή παραμονή στην κερκίδα, μακριά από την αρένα με τα δραπανηφόρα άρματα. Στην Ελλάδα η πολιτική δεν είναι λειτούργημα όταν βρίσκεσαι στην αντιπολίτευση: είναι πρωτίστως επάγγελμα. Η αντιπολίτευση δεν φθείρει, μόνο συσσωρεύει κέρδη που κεφαλαιοποιούνται σε εκλογικό χρόνο. Η αντιπολίτευση είναι αντιοξειδωτική, εξασφαλίζει την επιβίωση ενός πολιτικού οργανισμού. Σωστό, αλλά δεν ισχύει στην περίπτωση της Δημοκρατικής Αριστεράς.

Ας υποθέσουμε ότι αποφάσιζαν να μείνουν έξω. Σε ποια πολιτική δεξαμενή θα βουτούσαν την κανάτα τους; Στου ΠΑΣΟΚ; Μα εκείνη η δεξαμενή έχει φτάσει πλέον στα όρια της, δεν μπορούν να υπάρξουν μεγαλύτερες απώλειες. Στης Νέας Δημοκρατίας; Όχι, είναι εντελώς διαφορετικό το ακροατήριο. Στης Αριστεράς; Ο ΣΥΡΙΖΑ αναλαμβάνει την ηγεμονία του χώρου. Η ΔΗΜΑΡ όφειλε να συνδέσει την επιβίωση της με τη συνέπεια. Προεκλογικά πολιτεύτηκε προτάσσοντας την ιδέα της προοδευτικής λύσης, της παρέμβασης μέσα σε μία ατζέντα που, ούτως ή άλλως, είναι συντηρητική. Αν δεν έμπαινε στην κυβέρνηση θα κατέφευγε στον καιροσκοπισμό. Όμως τα κόμματα υπάρχουν για να δημιουργούν λύσεις, όχι για να περιπλέκουν τα προβλήματα. Και η ΔΗΜΑΡ δεν είναι καταφυγή οργισμένων. Είναι επιλογή προβληματισμένων.

Δεν ξέρω αν πολιτικά η απόφαση αυτή θα λάβει θετικό πρόσημο, αλλά, μεταξύ μας, το κόμμα δεν θα είχε ρόλο στην αντιπολίτευση. Ξεκίνησε ως ΠΑΣΟΚ light, δεν θα μπορούσε να συνεχίσει ως αντίστοιχη εκδοχή του ΣΥΡΙΖΑ. Μπαίνει, λοιπόν, στην κυβέρνηση και ελπίζει το χαρτί που τραβάει να είναι καλό. Αν χρειαστεί να αποσυρθεί θα είναι δύσκολο να βρει πειστικό αντιπολιτευτικό λόγο. Και εν τέλει ο Φώτης Κουβέλης είναι μία προσωπικότητα που διεγείρει θετικές αντιδράσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της κοινωνίας. Αρκεί να προσέχει τι γράφει στο twitter. Στις 3 Μαϊου προειδοποιούσε: «Να προσέξουν οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ γιατί την Κυριακή θα ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ και Πρωθυπουργό τον κο ΣΑΜΑΡΑ»
Πηγη:Protagon.gr

Δήλωση του προέδρου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτη Κουβέλη, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά.

Δήλωση του προέδρου της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτη Κουβέλη, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά. 

 Η Κεντρική Επιτροπή της ΔΗΜΑΡ, χθες το βράδυ με πολύ μεγάλη πλειοψηφία αποφάσισε να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, η οποία θα συγκροτηθεί. Εμείς συναρτούμε τη στήριξη της κυβέρνησης με το πολιτικό περιεχόμενο της πολιτικής που πρόκειται να ασκηθεί. 


Αυτήν την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η κατάρτιση του προγράμματος της προγραμματικής συμφωνίας , με επιμονή από την πλευρά της ΔΗΜΑΡ να υπάρξουν  εκείνες οι δεσμεύσεις, εκείνες οι ρυθμίσεις που θα υπηρετούν την αποδέσμευση από τις ρυθμίσεις  και τους όρους του μνημονίου, αλλά και την άρση εκείνων των μέτρων που έχουν ματώσει την ελληνική κοινωνία.

Απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς

Η Κεντρική Επιτροπή της Δημοκρατικής Αριστεράς με ευρύτατη πλειοψηφία ενέκρινε την εισήγηση του προέδρου του κόμματος Φώτη Κουβέλη για παροχή ψήφου εμπιστοσύνης σε κυβέρνηση συνεργασίας που θα συγκροτηθεί στη βάση προγραμματικών δεσμεύσεων.

19 Ιουνίου 2012

Αναφορικά με το ζήτημα του σχηματισμού κυβέρνησης

ΘΕΜΑ : Απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής της Δημοκρατικής Αριστεράς

Ομόφωνα η Κεντρική Επιτροπή της ΔΗΜΑΡ αποδέχτηκε την εισήγηση του προέδρου του κόμματος, Φώτη Κουβέλη, αναφορικά με το ζήτημα του σχηματισμού κυβέρνησης. Συγκεκριμένα η Κεντρική Επιτροπή αποφάσισε ότι τυχόν κυβέρνηση συνεργασίας πρέπει να εξασφαλίζει προγραμματική συμφωνία και να απαρτίζεται από φερέγγυα πρόσωπα, όπως, άλλωστε, η ΔΗΜΑΡ και πριν από τις εκλογές είχε αναδείξει με το Σχέδιο Διακυβέρνησης της χώρας.

18 Ιουνίου 2012

Στην 4η θέση με 7,36% η ΔΗΜΑΡ στη Φιλαδελφεια-Χαλκηδονα


Περιφέρεια Β' Αθηνών - Δήμος Φιλαδέλφειας - Χαλκηδόνος


Ενσωμάτωση
Γραμμένοι
Ψήφισαν
Έγκυρα
Άκυρα
Λευκά


56/56 / 100,00 %
30.741
21.258 / 69,15 %
21.113 / 99,32 %
74 / 0,35 %
71 / 0,33 %


Ιούνιος 2012
Μάιος 2012

Κόμμα
Ποσοστό
Ψήφοι
Ποσοστό
Ψήφοι

ΣΥΡΙΖΑ Ενωτικό κοινωνικό μέτωπο
35,22 %
7.437
24,21 %
5.243

Νέα Δημοκρατία
22,68 %
4.788
11,10 %
2.403

ΠΑ.ΣΟ.Κ
8,75 %
1.847
8,90 %
1.928

Δημοκρατική Αριστερά
7,36 %
1.554
6,80 %
1.473

Λαϊκός Σύνδεσμος - Χρυσή Αυγή
6,80 %
1.436
7,47 %
1.617

Ανεξάρτητοι Έλληνες - Π. Καμμένος
6,57 %
1.388
10,58 %
2.292

Κ.Κ.Ε.
6,02 %
1.270
10,81 %
2.341

ΛΑ.Ο.Σ
1,90 %
401
3,00 %
649

δημιουργία, ξανά!
1,80 %
381



ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
0,93 %
197
3,38 %
731

(ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.)
0,62 %
130
1,68 %
364